Konkurs informatyczno-plastyczny „Świąteczna opowieść - projekt w Scratch”
2023-12-01
Zapraszamy uczniów klas 5-8 Szkoły Podstawowej nr 5 w Ząbkach do wzięcia udziału w konkursie informatyczno-plastycznym „Świąteczna opowieść - projekt w Scratch”.
Koordynator: Sławomir Pielat
Cele konkursu: Propagowanie wiedzy informatycznej, rozwiązywanie problemów z zastosowaniem technologii informacyjnej. Rozwijanie umiejętności planowania i realizacji zaplanowanej scenki. Rozwijanie kreatywności i wyobraźni. Poszanowanie praw autorskich innych osób.
Zadaniem uczestników konkursu jest przygotowanie projektu o tematyce świątecznej w Scratchu . Projekt powinien wykorzystywać zmiany tła sceny oraz komunikaty do synchronizacji akcji poszczególnych duszków i sceny. Duszki powinny wykorzystywać bloczki „pomyśl” lub „powiedz” ze względu na możliwość prezentowania najlepszych prac na telewizorze w holu szkolnym. Mile widziana animacja postaci z wykorzystaniem zmian kostiumów.
W pracy można wykorzystywać jedynie elementy graficzne dostępne w Scratch, dostępne na licencji Creative Commons Zero 1.0 np. z openclipart.org oraz własnego wykonania.
Prace można przygotowywać w 3 oraz 2-osobowych zespołach lub pojedynczo. Praca nie może naruszać praw autorskich innych osób.
Przy ocenie prac pod uwagę będzie brana: pomysłowość, zgodność prac z tematem, estetyka, technika wykonania, wykorzystanie możliwości środowiska Scratch.
Projekt zapisany w plik w formacie .sb3 (format Scratcha) należy przesłać na adres slawomir.pielat@sp5zabki.pl z tematem „Świąteczna opowieść” do 11 grudnia 2023r. Jeśli w projekcie wykorzystano elementy graficzne spoza środowiska Scratch, należy w wiadomości e-mail, zawierającej plik z projektem, podać źródła pochodzenia tych elementów.
Prace dostarczone po upływie wyznaczonego terminu nie wezmą udział w konkursie.
Zwycięzców konkursu wyłoni komisja konkursowa.
Nagrodą będą dodatkowe oceny z informatyki i plastyki.
Zwycięskie prace będą zamieszczone na stronie internetowej szkoły oraz prezentowane na telewizorze w holu szkolnym.